fredag 22 oktober 2021

The Myth of The Happily Ever After.

 Biffy Clyro announce surprise project 'The Myth Of The Happily Ever After'  | News | DIY Magazine

Biffy Clyro har släppt sitt nya album! Min favoritlåt är, som väntat när titlarna på alla låtarna först släpptes, "Slurpy Slurpy Sleep Sleep", fantastisk låt!!! Den hade passat riktigt bra på deras album  "Infinity Land" från 2004, väldigt kul att höra lite oldschool Biffy igen.

 
 
Lite av en mix skulle jag kalla det här albumet, vilket nog är för att det består av låtar som inte kom med på deras förra album. Mina topp tre låtar skulle jag säga är:
 
1. Slurpy Slurpy Sleep Sleep
2. Errors in the History of God
3. Unknown Male 01
Andra låtar jag kan rekommendera från detta album är Haru Urara, Holy Water, och Witch's Cup.
Holy Water spelade Simon Neil redan våren 2020 under en av sina "lockdown Friday livestreams" han hade då, samtidigt som han meddelade att det var en låt som inte kommit med på albumet "A celebration of Endings" som dom släppte i Augusti 2020. Jag tyckte det var riktigt trist att den inte kommit med då minns jag, men nu fick den alltså komma med på detta album istället! Jag gillar hur den börjar lite stillsamt för att sedan ändras och sluta i värsta gitarrsolot! Fantastiskt.
 
I övrigt skulle jag inte kalla det deras hårdaste album, det är fortfarande deras tidiga album som är deras tyngsta, men det är riktigt bra. Riktigt bra.

 
Biffy Clyro at Reading Festival 2021: crowd-pleasing without compromise
Kan vara en bild av 3 personer, personer som står och inomhusBiffy Clyro: The Myth Of Happily Ever After album review | Louder


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar