lördag 23 oktober 2021

Blue Banisters.

 Lana Del Rey review, Blue Banisters: One revelation colours the singer's  entire body of work | The Independent

Det är inte bara Biffy Clyro som släppt nytt utan igår, samma dag!, släppte även Lana Del Rey sitt nya album Blue Banisters. Det är mycket nytt att lyssna på nu. ;)
Det här är ett riktigt intressant album! Personligen var jag inget massivt fan av det förra albumet Chemtrails over the Country Club, det var ett bra album men jag fann det svårt att relatera till det samt att det inte riktigt höll samma kvalité som hennes tidigare album.
Det här albumet dock är verkligen värt att lyssna på. På det här albumet kan man höra ett par tidigare osläppta låtar som till exempel Cherry Blossom och Living Legend från cirka 2013.
Jag tycker verkligen om texterna på det här albumet också. Mina topp tre är:

1. Thunder
2. Dealer (ft. Miles Kane)
3. Wildflower Wildfire

Andra låtar jag kan rekommendera är Living Legend, Black Bathing Suit, och Violets for Roses. Hela albumet är verkligen magiskt dock, så pass att jag skulle säga att några av hennes bästa låtar såhär långt finns på detta album. 💘

 
 
Happpinessisabutterfly's tweet - "Lana Del Rey and Chuck Grant photographed  for Blue Banisters. 📸: Neil Krug " - Trendsmap
Lana Del Rey Shares New “Blue Banisters” Video: Watch | Pitchfork
Lana del Rey as the map of LA - Album on Imgur

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar