måndag 20 september 2021

Spicy hay

Idag vaknade jag till att Eddie på något mystiskt sätt lyckats dra ned en lampa i golvet och massakrerat sladden totalt. 😧 Det var ju inte så roligt... Men men. Nu ska iallafall hans hage plockas bort för den använder jag överhuvudtaget inte längre eftersom han (i vanliga fall åtminstone 🙄) kan vara frigående utan problem om nätterna sedan jag skaffade loftsäng samt även när jag inte är hemma. Så nu ska hagen istället ersättas med en liten bur som han bara ska ha toalådan, höet och vattnet i för det är ju saker man helst vill förvara i ett eget litet utrymme (samt att höhäcken måste vara fastspänd i ett galler). Det kommer även underlätta för mig när jag storstädar hans utrymme en gång i veckan.

Nu ska jag få skjuts för att hämta mer hö samt köpa pellets på Arken. Jag köper hö från en privatperson så det är billigt för en väldigt stor kasse som räcker länge och mycket bättre kvalité än butikerna som för det mesta säljer korta, hårt packade strån vilket inte är bra.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar