torsdag 16 september 2021

THE RESISTANCE

Häromdagen var det exakt 12 år sedan släppte Muse släppte sitt album The Resistance vilket är det album dom precis hade släppt när jag först fick höra dom. Känner mig gammal... haha 😢 Trots att jag lyssnar på hur många andra band som helst nuförtiden så kommer Muse alltid att vara speciella. Dom är det bandet som funnit med mig längst och som jag alltid känner att jag kan relatera till mest.

Ett helt fantastiskt album som blandar rock med klassisk musik och konspirationsteorier på ett sätt som bara Muse kan göra. The Resistance har en säker plats i min topp tre-lista när det kommer till deras album (dom andra två är Origin of Symmetry och Showbiz, eftersom jag som vanligt alltid föredrar ett bands allra tidigaste album 😝) Älskar hela deras Resistance-era, hade varit fantastiskt att se dom live under The Resistance tour.

 
-Fantastiskt fin, episk! låt. Älskar den live men tyvärr spelar dom aldrig pianostycket på slutet live (som är av Chopin för övrigt) 💔

 
  
-Uprising. Låten som var början till allt. :D
 Guess what? Muse GIFs :D ;D. - Muse Photo (33515890) - Fanpop




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar